hits

Tren deg til bedre mental helse på 7 minutter

Siden jeg hadde en tøff start på dagen i dag, hvor jeg følte meg veldig usikker og fortapt, har jeg prøvd diverse metoder for å komme meg ut av det. Det siste på listen, som jeg hadde minst lyst til å gjøre, var å trene. Lite visste jeg at det var akkurat det jeg trengte! 

Jeg har kommet over en 7 minutters treningsøkt med 12 forskjellige øvelser fordelt på 30 sekunder med 10 sekunders pause. Altså tar man så mange repetisjoner man klarer på 30 sekunder. Jeg opplevde at 10 sekunder kanskje var en litt for kort pause, men det kan man jo tilpasse etter behov (Da blir økten lenger enn 7 minutter vel og merke). Øvelsene er som følger:

 

1. Burpees

2. squat med halv-squat. Gå så langt ned du klarer (ca 90 grader), reis deg halvveis opp igjen, før du går ned i 90 grader igjen og så hele veien opp

3. Push-ups

 

4. Sit-ups

5. Utfall

 

 

6. Vanlige squats

7. Froggers. Her står man i push-up stilling, og hopper med bena opp til armene.

 

8. Pike Push-up

 

9. Høye kneløft

10. Glute bridge. Her skal du ligge på ryggen med bena bøyd, løft rumpa opp fra bakken og prøv å hold deg rett i ryggen. Stram rumpa og magen og hold denne posisjonen i 2 sekunder. 

 

11. Russian twist. Her beveger man seg fra side til side. 

 

12. Sideplanke, 15 sek per side. 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Emilie

Emilie

23, Bærum

Kategorier

Arkiv